Gabriel Verderi work's

(exhibition)

1990
Ginny William's Gallery
Denver. USA


(... Aleshores l'experiència de la forma mai és veritablement seqüencial.
La majoria de les obres d'art es poden descriure a través de la sèrie de punts focals que ens presenten, des de la brillantor fins a la foscor o d'esquerra a dreta, de dalt a baix o del centre. Però la nostra experiència en les formes més fortes del treball és sempre "associativa". Associem la forma que tenim davant les imatges que l'han precedit. I quan és més satisfactori, aquest procés d’emplenat de memòria es produeix independentment de la naturalesa abstracta o representativa de l'obra de l'artista. Gabriel Verderi ha fixat per si mateix la tasca d'analitzar imatges que porten, no només una història personal per a l'artista i l'espectador, sinó també una prehistòria que pot ser una cultura àmplia. I, parafrasejant el fenomenòleg Gaston Bachelard, en presència d'aquestes imatges modernes i desenvolupades, comencem a reflexionar sobre la primitivitat. "...)

AN IDEOGRAMMIC METHOD
Frederick Ramey
Del cataleg de l’exposició a Ginny William's Gallery

(...Then the experience of form is never truly sequential.
Most any artwork may be describes through the series of focal points it presents us, from brightness to darkness or left to right, from top to bottom or the center out.  But our experience of a work's strongest forms is always "associative." We associate the shape before us with the images that have preceded it. And when it is most satisfying, this memory-filled process occurs irrespective of the abstract or representational nature of the artist's work. Gabriel Verderi has set for himself the task of analyzing images that carry with them, not only a personal history for the artist and the viewer, but also a prehistory that may be a culture wide. And, to paraphrase the phenomenologist Gaston Bachelard, in the presence of such modern and developed images we start musing on primitiveness."...)

AN IDEOGRAMMIC METHOD
Frederick Ramey
From the catalog of the exhibition at Ginny William's Gallery

(... Entonces la experiencia de la forma nunca es verdaderamente secuencial.
La mayoría de las ilustraciones pueden describirse a través de la serie de puntos focales que nos presenta, desde el brillo hasta la oscuridad o de izquierda a derecha, desde arriba hacia abajo o desde el centro hacia afuera. Pero nuestra experiencia de las formas más fuertes de una obra es siempre "asociativa". Asociamos la forma que tenemos ante nosotros con las imágenes que la han precedido. Y cuando es más satisfactorio, este proceso de llenado de memoria ocurre independientemente de la naturaleza abstracta o representativa de la obra del artista. Gabriel Verderi se ha propuesto analizar las imágenes que llevan consigo, no solo una historia personal para el artista y el espectador, sino también una prehistoria que puede abarcar toda la cultura. Y, parafraseando al fenomenólogo Gaston Bachelard, en presencia de imágenes tan modernas y desarrolladas, comenzamos a reflexionar sobre la primitividad. "...)

AN IDEOGRAMMIC METHOD
Frederick Ramey
Del catalogo de la exposición en Ginny William's Gallery